Tanten och pistolen

Hej svej!

Idag när jag kom hem från skolan ställde jag in mig på att göra en minifruktsallad, bestående av banan och vindruvor, och samtidígt göra lite matte. Men när jag kom hem visade det sig att vi hade varken banan eller vindruvor... suck... Så jag fick ta äpple och apelsin istället, jättegott det med, och jag blev så ivrig att jag tog ett helt äpple och en hel apelsin, fast jag är allergisk.... jag vet att det funkar om jag tar bara lite, men det var så gott ju! Sen fick jag vända uppochner på hela lägenheten i jakt på allregitabletter haha, men jag får väll skylla mig själv antar jag.... Och matten gjorde jag inte heller... jag läste min nya bok, "I dina kläder" heter den, riktigt bra!

Imorgon ska jag träffa Mickan, och (hjälp!) ge henne sin födelsedagspresent! Vi ska vara hemma hos henne och få någon av våra spontana ideér, vill ni höra en knäpp histora om vad som hände för ca. ett halvår sedan? =)

Vi var hemma hos henne, och ingen var hemma, det var lite småmuket väder, alla började gå hem från jobbet, och vi hade tråkigt. vi går in i matsalen (som har fönster utåt karlavägen) och jag ser en gul vattenpistol ligga vid fönstret. Haha, gissa min knäppa ide? "Mickan kan vi inte fylla pistolen med vatten? Har du en till?"  "Vaa?" Menmen, hon hämtade en till och vi öppnade fönstret, hon bor på bottenvåningen, så fönstret sitter ca 2,5 meter upp, altså liiite högre upp än människors huven, perfekt om man vill, just det! Skuta vatten på folk! Så där står vi och håller utkik efter lämpliga offer, inga mmed barnvagn eller rullstol hade vi kommigt översens om, vi är barmhärtiga vi! Men det roliga var att en som vi sköt på (kvinna, 50+) stannade utanför fönstret jättelänge, oh vi duckar ju såklart när vi träffat nån, så när vi kika upp stod hon kvar å ba blängde på oss! Vi duckar igenn, och efter nån minut så hör vi en jävla smäll bakom oss, vi aaah va händer!?! Vet ni vad hon gjorde? Hon kastade in en klubba! En godisklubba! Vi vet fortfarande inte  varför... Mickans gissning (inte riktigt seriös) är att hon tyckte "oj vad roligt, så söta barn, jag ska ge dom en godis!" Min gissning är att hon ville göra oss illa, och var så ursinnig att hon tog första bästa sak hon hade och kastade.

Men nu ska jag ta en macka eller nåt, för jag är hungrig =) Pappa kom precis hem och meddelade att det blir kroppkakor till middag, det är riven potatis med fläsk i (som man gjort till en boll) som man kokar första dagen och andra dagen delar man på dem och steker =) Alldrig smakat, men det låter gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0