tjuvlyssnat.se

Det är fotbollsmatch mellan två P16 lag.
En spelare (skriker): Men va fan domar'n ser du inte den? Den var ju solklar!
Domarn (skriker tillbaka): Jag har inte ögon i nacken! Jag är ingen… eh… fisk.

Bussen är nästan tom, längst bak sitter en manlig alkis och pratar högt i mobilen.
Alkisen: Jaså han svimma? Men du rädda' han?
Tystnad.
Alkisen: Ah men Conny, du är en riktig hjälte! Du finns där när man behöver dig, du ställer alltid upp! Du vet att jag finns där för dig med.
Tystnad.
Alkisen: Men du, kan du hjälpa mig med två öl ikväll? Jag har inga bra nerver.
Tystnad.
Alkisen (glatt): Men kanoners Conny! Du har ta mig fan räddat livet på två personer idag.
Vet du va du är Conny? Du är en hjälte, en riktig HERO!

En grupp på cirka tio fjortistjejer ~15 hoppar in i en vagn i sista sekunden. Vagnen är redan full och det är knappt så att alla får plats när dörrarna stängs.
Tjej 1: Va mysigt det blev!
Tjej 2: Ah, supermysigt… och varmt.
Tjej 3: Det är typ lika varmt som när jag och min kille umgås, och då är det hett!
Alla skrattar.
Man ~30 (sarkastiskt): Men tjejer berätta mer, jag tror hela vagnen är väldigt intresserad om hur det är när du och din kille umgås.
Alla tjejerna tittar förvånat på mannen.
Tjej 3 (vänder sig mot kompisarna): Asså shit, han vill veta mer om mitt sexliv… vad ska jag säga!?

En alkis ~55 sitter och pratar med tre målare ~20.Alkisen: Är du protestant?
Målare 1: Vad fan är det?
Alkisen: En sådan där som protesterar mot att Jesus hängde på korset.
Målare 1: Jaha, nä det är jag inte.
Alkisen: Vad tror du på då?
Målare 1: Ingenting.
Alkisen: Då är du ateist.
Målare 1: Ja.
Alkisen: Bra! Det är bäst att hålla sig utanför den där religionsskiten.
Målare 1: Ja för fan.
Alkisen: Ja de bara bråkar och håller på.
Målare 1: Ja.
Alkisen: Slänger handgranater på varandra. Och ekollon.

Tre tjejer ~15 står och pratar samtidigt som de tittar på kläder.
Tjej 1: Hallå, känner ni nån Gonorré?
Tjej 2: Nä jag vet, jag vet inte heller vem det är. Erika sa att John hade Gonorré eller nån. Vet du vem det är?
Tjej 3 (med stora ögon): GONORRÉ är en KÖNSSJUKDOM!
Tjej 1 och 2 ser väldigt förvånade ut.

En medelålders kvinna ska beställa fika åt sitt sällskap.
Kvinnan: Jag ska ha en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe och en latte.
Biträdet: Hur många kaffe sa du att du ville ha?
Kvinnan: En kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe och en kaffe och en latte.
Biträdet: Alltså fem kaffe och en latte.
Kvinnan: Ja alltså, en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe och en latte.
Biträdet säger surt: Nu vet jag ju inte om du hängt upp dig eller ska ha fem stycken kaffe och en latte?!
Kvinnan ser besvärad ut och tillkallar sin man.
Mannen: Vad är det som försigår?
Biträdet: Jag vet inte vad din fru vill beställa.
Kvinnan: Jag vill beställa en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe, en kaffe och en latte.
Mannen (sympatiserar med biträdet och sänker huvudet): Vi ska ha fem stycken kaffe och en latte. Och en kanelbulle tack.

Två killar ~20 står i kön för att betala.
Kille 1 (till kassörskan ~40): Tjo.
Kille 2 skrattar åt sin kompis och gör en grej av att han sa “Tjo” och inte “Tja”.
Kassörskan: Chip.
Kille 2 (vänder sig till kassörskan): Jaaa! Tjipp Tjipp, som han i Hajk sa!
Kassörskan: Nej, hans kort har chip, så han ska inte dra det…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0