Prao

Tjo! Vet ni vad? Idag var min första prao-dag, jag är på min gamla skola! Vet ni en annan sak? Vi ska blogga under tiden vi praoar, på en anna blogg alltså: fhss95.blogspot.com är adressen för er som vill veta. Vet ni en annan sak? Jag orkar inte skriva mer nu, så jag kopierar in texten från praobloggen som jag skrev:

Hejsan!

Snacka om déjà vu-känsla idag! Allting på skolan (där jag gick 1:an-5:an) såg exakt likadant ut! Likadana lokaler, samma lärare, t.o.m. samma blåa matton på klassrumsgolven! Det var faktiskt riktigt skönt att vara tillbaka! Alla lärare jag mötte sa väll ungefär: "Hejhej... Nejmen HEEJ!" haha!

Min gamla klassföreståndare som jag hade 1:an-3:an har nu en 3:a som jag är med. De är inga djävular, som jag var så rädd för imorse "Tänk om de hatar mig?" men det är verkligen jag som är nyheten, haha! "Vem är du?" "Vilken klass går du i?" "Ska du bli lärare när du blir stor?" o.s.v. Det första läraren sa när de började var: "Är det någon som ser nåt nytt här i klassrummet?" Haha, alla pekade på mig, wow, en människa!

Jag gick mest omkring och hjälpte till med stavning och så. Eller jag gjorde det på deras första lektion. Skriva om höstlovet. Ni vet, hjälpte lite allmänt, det var nån som inte visste vad den skulle skriva om, då fick man lirka lite: "...såg du nån film? Åt du något speciellt?..." Svara på om man stavar "vill" med ett eller två L...

Jag kan alla tjejers namn och de flesta killars (och bara så ni vet så är Seth min idol från och med nu!) Det känns riktigt bra och jag längtar tills imorgon! Ha en fortsatt bra prao allihopa och hoppas att ni hade en bra första dag!
Kram Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0