Första skiddagen

Hejsan!

Har precis spelat Alfapet med familjen här i stugan! Riktigt mysigt! Idag har det snöat mycket under eftermiddan och jag har åkt skidor hela dan! - 13C har det varit!

Ord vi försökte tillverka under spelets gång, BÄCKLIV, RIDBÄCK, SPUFF, SKURESUS och DILLVISP. En gång skulle jag lägga BÖLD och då blev det DRYMD på ett annat ställe, jag frågade om det fannas något som hette så och mamma sa "Jaa... Det är väll en god dryck" "Okej, då lägger jag det!" "Nejnej, det är inget ord! Men vis...st låter det gott? 'Hejhej, jag skulle vilja ha en drymd'." Haha! Förresten: visst låter ordet 'ridsvin' som ett annat ord för playboy?

Ha det bra!
Kram Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0