Självuppfattning.

Dessa jävla utseendefixeringar hela tiden alltså! På olika bloggar läser man hela tiden "Spring bort några kalorier efter fikat" "Jag får så dåligt samvete, jag proppade i mig två chokladbollar!" o.s.v. o.s.v.Jag är så trött på det! Jag vet att jag också har sprungit en gång för någon vecka sedan, för att det var fint väder ute, och jag kände för att testa, och tro mig, det är inget jag kommer göra om! Med tanke på att jag har astma och är otroligt otränad så fattar ni nog varför... Man behöver inte hårdträna bara för att man ska! Visst, vissa kanske gillar att springa, jag förstår det bara inte. Man kan gå en promenad ibland om man är i min ålder, bara för att det känns bra. Man ska njuta av livet! Jag säger inte att man bara ska sitte i en soffa och käka sötsaker hela dagarna, lagom är bäst! Men allvarligt, man kan inte gå igenom livet och bara tänka på vad man stoppar i sig, hur långt man har sprungit, hur mycket man väger o.s.v. Såklart att man måste ha kontroll, men det finns annat som är viktigt! Nu låter jag verkligen som era mammor ellerhur; "Det är insidan som räknas!" Men det är sant ju! Men utseendet ger ett första intryck av personen, så det är klart man vill bli "godkänd", och vissa jobbar mer än andra på det. Nu känner jag att jag flyger ifrån ämnet här, men vad jag menar är att man inte ska gå igenom livet och aldrig känna sig nöjd, och då gils inte nöjd att man klarade en hel dag med att bara äta ett äpple eller liknande. Man ska inte gå till överdrift! Man kan äta bra, typ sallad och så. Och motionera, såklart! Men man behöver väll inte springa 1 mil varge dag? Det är ju jättebra om man kan, har bra kondition och vill hålla sig i form, men om man plågas av det, och bara vill springa av sig en chokladkaka (vilket för övrigt inte fungerar; springa = kondition gå i rask takt = gå ner i vikt) så tycker inte jag att man är på rätt spår... Det är väll det som alla människor som tränar vill; göra sitt utseende bättre? Se smalare ut? Gå ner dedär tre kilona som man retar sig på? Sure, det finns säkert de som bara vill få bätte kondition, men; i min ålder? Jag tvivlar starkt på det! Det finns så många som känner att de inte kan hålla jämna steg med majoriteten, men egentligen är det de som är normala! Det är verkligen så vårat samhälle är uppbyggt, speciellt här på Östermalm är alla extremt utseendefixerade! Det har gått till sån himla överdrift! Man ska alltid ha en himla uttänkt outfit varge dag i skolan. Det är det jag menar med att hålla jämna steg med andra! Jag säger absolut inte att dethär gäller alla, långt ifrån! Vissa mår säkert bra av att springa och motionera, missförstå mig inte, men jag uppfattar människor som vågar komma till skolan i mjukisbyxor etc. som starka! Det är viktigt att vara stark psykiskt också! Tänk lite på dethär, och på vad som verkligen är viktigt; Hur andra uppfattar en, eller hur du mår? Dethär skulle vara en perfekt avslutning, men jag inser ju att de frågorna hör ihop; Så hörrni, Balans! Allt handlar om balans,gör sådant du mår bra av. Gå en promenad ibland, är gott ibland. Det är så många som är snygga, men bara fiskar beröm, men andra ser verkligen inte. Man ska inte plåga sig själv. Men man ska inte vara blind heller.

Kommentarer
Postat av: c

vissa gillar att sprina, jag älskar det. jag känner mig onyttig om jag äter chocklad kaka , dricker varm chocklad och äter chips 4 gpnger i veckan. Visst vi ska acceptera att du inte gillar när folk försöker leva ett "sunt" liv för att de mår bar av de, men då får du acceptera att jag gillar det jag håller på med. så snälla, skriv inte sådant du inte vet om liksom, okej det kanske inte bara var riktigt till mig, men vilka andra bloggar skriver om sådant?

2009-05-19 @ 21:22:03
URL: http://conne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0