Söndag 7 juni

Det känns som att det var evigheter sen jag skrev ett vanligt inlägg... IGår blev det bara så att jag inte skrev.... Det var ju ganska tråkigt väder, så jag passade på att få massa saker gjorda: som att köpa en klänning till skolavslutningen,  rensa ur mitt skåp och bära ner det i källaren, och boka synkoll till linser. Det sistnämda gick inte så bra... Nej, fel beskrivning: det gick åt helvette! Den 27 (juni) åker vi till Grekland, och jag måste ha linser för att jag kan ju liksom inte ha glasögon när jag badar? 1: Saltfläckar 2: 99% risk att jag tappar dem. Och hur ska jag göra med solglasögon?? Alltså är enda lösningen linser, men det tar tydligen flera veckor att få det! Först synkoll, vilket jag kunde få tidigast onsdag, sen beställer man linserna, när man gjort det och de kommer (5 arbetsdagar senare) så måste man prova dem i nån vecka för att se om de passar... Vad ska jag göra? :(

Men nog om det: Idag verkar det ialf vara fint väder (ligger fortfarande i sängen) så det blir nog en hel del vistelse på balkongen :) Imorgon slulle vi ha picnic med klassen och så, det blir ju kul om det är fint väder... Denhär veckan är det inga läxor såklart, eftersom vi slutar på fredag!! Såhär ser veckoschemat ut:

Måndag: Börjar 10:00 - Klassens dag, picnic och bad (bad om det är fint väder). Kvällen: Picnic med familjerna
Tisdag: Fika med till franskan (kolla på film)
Onsdag: Omtankedagen (eller nåt) Börjar 8:30 - Matsäck
Torsdag: Kör repetition
Fredag: Börjar 10:00 AVSLUTNING!

Ah, kollade vädret nu, ska bli 14C och moln imorgon, undrar om det räknas som fint väder? Man kan ju ta med sig badkläder och så, eftersom att vi ska samlas först, och om vi inte ska bada lämnar man bara grejerna i skåpet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0