Måndag

Hejsan!

Idag så kom mamma och väckte mig klockan 10... man måste ju skaffa nya rutiner nu när skolan börjar! Då tog jag datan till sängen och letade upp ett nummer till min frisör, jag beställde tid klockan 12:00, och jag skulle ha en ny person som klippte mig, Emily hette hon, jag var ganska tveksam.... :) jag hatar att gå till frissan som jag sa, för jag bli aldrig nöjd! Sen åt jag frukost och gick iväg, när jag kom dit så såg jag att hon var väldigt sur.... he he, hon pratade ingenting med mig, hon bara frågade hur jag ville ha det...? Men gissa vad, jag blev supernöjd! Sitter fan och beundrar mitt håt i spegeln =) Jag har kollat runt på olika bloggar nu, och hittat massa roliga tester! Alla domhär kommer från katjas (www.katjakatja.blogg.se)

Hur bor du: lägenhet, femma
Brukar du komma i tid: ja offtast, men alla gör fel, sådetså!
Hur lång är du: ojoj, det var länge sen jag mätte mig, men sist var det 155 cm... jag är en kortiz
Vad jobbar du med: jag sysslar inte med barnarbete! =) går ut med en hund och sitter barnvakt, that's it!
Kan du laga mat: självklart, vem har aldrig hjälpt mamma med maten, gått på hemkunskap eller lagat middag till familjen nån gång? ;)
Vad har du på dig just nu: jeans och oversised t-shirt :)
Har du någon fobi: spildlar! och så har jag cellskräck....
Hade du en bra kväll igår: nej, satt i bilen i fem timmar,...
Vilket är ditt senaste inköp: en topp från bikbok
Din favorit dryck på morgonen: oboy :)
Vem fick du senast pengar ifrån: mamma och pappa
Har du sovit i din egen säng i natt: japp
Vad hade du sönder senast: ett  cd-fodral...
Vem snackade du med senast: min lillebror :) eller snackade, skrek.... hehe
Varm favorit dricka: Te
Favorit dricka när du är riktigt törstig: Vatten
Alkoholhaltig favorit dricka: dricker inte :)
När gjorde du senast något riktigt dumt: de bror på vad som räknas
Saknar du någon just nu: boltish :)
Vad ska man göra för att få dig irriterad: ljuga, ljuga dåligt!
Någon jag stör mig på: skulle jag tala om det här? =) nää...
Intressen: dans, teckna, kompisar
Senaste personen du kramade: mamma :)
Senaste du ringde: boltish
Senaste personen som ringde dig: agnes
Vad drack du senast: oboy, hjälp jag har inte druckit sen imorse!
Vill du ha barn: Absolut!
Längtar du till din nästa födelsedag: självklart, om 1 månad och 17 dagar!
Har du rakat benen nån gång: ja, fast inte under vinterhalvåret :)
Är du sugen på något just nu: sitter och käkar vindruvor, så. nej
Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag: inga
Använder du hudkräm: japp, varge dag!
Attraheras du med män av skägg: ha ha, nej! =)
Micro-popp eller Poppa själv:  jag hatar pop-corn!
Brukar du baka: ibland med kompisar, men inte annars...
Röstade du i det senaste valet: nej
Är du nöjd med ditt liv som det är nu: ja ,det är jag väll
Vilken låt lyssnade du senast på: youth of today
Har någon annan sovit i din säng i natt: nej, bara jag och pandis :)
Vad tycker du är äckligt: mycket...
Har du pengar på mobilen: japp!


Naturlig vs plast.

(x) Mascara över 100 kr
( ) En plattång
( ) En locktång
(x) Designparfym
( ) Foundation över 200 kr
(x) Ögonfransböjare
(x) Olika borttagningsmedel
( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska
( ) Läppglans över 100 kr
( ) Hårinpackning
( ) Bodybutter
(x) Bodylotion
(x) Parfym över 300 kr

Summa = 6

Du ...
( ) Använder locktång/plattång varje dag
( ) Använder foundation varje dag
(x) Använder mascara varje dag
( ) Använder kajal varje dag
(x) Använder läppglans varje dag
( ) Använder bodybutter varje dag
(x) Använder bodylotion varje dag
(x) Använder ansiktsrengöring varje dag
( ) Använder hårinpackning varje dag
( ) Använder hårspray varje dag
( ) Tränar på gym
( ) Klipper dig varannan/varje månad

Summa = 4

Du har...
( ) Tonat håret
( ) Färgat håret
( ) Hårförlängning
( ) Piercat dig
( ) Tatuerat dig
(x) Tagit hål i öronen

Summa = 1

Totalt: 11

0-10 Den naturliga naturligaste tjejen.
10-15 Konstgjord behandlad blomma.
15-20 Kanariefågel i nordisk miljö.
20- 25 Du är en fryst jordgubbe.
25-30 Barbiedocka. Bara plast.


Jag kommer från: Sverige, stockholm, östermalm, karlaplan :)
Jag är just nu: Nöjd med mitt hår :)
Tycker du om någon just nu: Ja många!
Jag samlar på: vet inte... eller jo, typ fina ljus, asså såna som man inte tänder för att dom e så fina =) min favvo just nu är ett värmeljus som är väldigt stort oxh ser ut som massa massa små rosor :)
Gröna eller röda äppeln: båda är gott, men gröna är nog snäppet före!
Gillar du golf: vet inte, har aldrig kört, bara på wii =) och mingolf, men det räknas väll inte?
Vilken tid gick du upp idag: halv 11
Har du strumpor på dig nu: jaa då
Hur svarar du i telefon: Hej de eElin
Är du ensam nu: nä inte ensam hemma, men ensam i mitt rum :)
Vad ska du göra sen: vet inte :P
Vad ska du göra imorgon: svar vet ej :S
Var vill du bo när du blir stor: vt inte... sverige haha
Är det okej att gråta: såklart! men sak inte hålla inne tårarna!
När grät du senast: igår ...
Vilken årstid tycker du bäst om: alla!
Vad skulle du göra om du vann en miljon: shoppa!
När går du upp ur sängen på en helgmorgon: mellan 10-12, det bror på om mamma väcker mig =)
Har du piercing: näe, bara hål i öronen
Vill du gifta dig: självklart!
Vill du ha barn: absolut!
Vad ska dom heta: vet inte, har inte kommit så långt i planeringen ha ha
Är du bra på att laga mat : jag ska öppna resturang! nä ba skoja, men ja, jag är bra på att laga mat.
Är du flygrädd: nej, men jag hatar att flyga, får såna jävla obehagliga lock för öronen :S kan sitta i flera da'r
Hur vig är du: inte alls!
Vad dricker du helst när du är törstig: vatten
Vilken är din favoritglass: piggelin är underskattat! har ni föresten märkt att det passar på mig? Pigg-Elin (jag ÄR pigg, ibland..)
Tror du på ett liv efter döden: Ush, jag blir bara snurrig i huvet när jag tänker på såntdär...
Tycker du om sushi: nja... kan inte äta skaldjuren p.g.a allregi, men det andra är helt okej...
Vad äter du helst när du ser på film: godis eller chips, men jag kan kolla utan också :)
Lever dina föräldrar tillsammans: They still love each other :)
Är du morgon eller kvällsmänniska: kvällsmänniska!
Vilken ögonfärg har du:
blågröna
Vilken hårfärg har du natuligt: brunett är jag
Vilka hårfärger har du haft: har aldrig färgat, säg en anledning liksom?
Har du någon gång gråtit dej till sömns: ja vem har inte det?
Biter du på naglarna: Nej, biter, eller bet, jag har slutat!
Är du beroende av något: nej,, jag är fri =)
Hur ofta tränar/motionerar du: dansar en gång i veckan ... ?
Vad gör du på helgerna: slappar och är med kompisar
Brukar du bädda sängen: nja, det kan jag väll inte påstå...
Hur många timmar sover du på en natt: det beror på...  10-12
Senaste bok: Harry Potter och dödsrelikerna..
Vad var det senaste du sa: Vilken knapp har jag råkat trycka in när texten framför raderas?
Önskar du att du bodde någon annanstans: Nåt mindre "fint" sälle än östermalm, man möter många snobbar,,,
Hur många lampor har du i ditt rum: 4 st + 19 ljus
Vad är du allergisk mot: skaldjur, råa morötter, vissa äppelsorter, nötter, mandel, sesamfrön, pälsdjur, pollen, timotej, björk, sojaprotein i kött, korn, ska jag fortsätta?
Var du glad igår: jaa
Vad är din favoritfärg: vit, beige, svart, rosa och blå =)
Sminkar du dig: japp
Vilken svordom använder du mest? fan...
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? På skoldagar halv sju, på helgerna är den av :)
Var köper du dina matvaror ifrån? jag handlar inte maten :) men mamma å pappa köper väll från dom vanliga, sabis, ica och prisXtra
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? det bror på hur jag känner mig
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? vet inte, men kläder antar jag :)
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Japp
När var senast någon stötte på dig? Haha ja inte var det nån östermalmare ialf! Det var i somras
Vad åt du till middag senast? Enchilada
Kan du vissla? nej, bara få fram ett pipande ljud, det är väll inte att vissla?
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja ..?
Äger du några popband t-shirts? Nej..
När flög du senast? I somras, till grekland
Pratar du några andra språk? inte riktigt, men jag går ju på Franska och Engelska
Har du gråtit offentligt? Ja.. fyra gånger, hemska tillfällen av hemska anledningar..
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? vill ta hål i det öra som växt igen, men räknas det som piercing?
Vad har du med dig in på bion? godis och mer eller sprite
Vad har du för väder just nu? orkar inte kolla, men på landet var det 20 minus! de var härligt!
Kollade du precis? nej
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Jag går på Högstadiet, och mitt favorit ämne är Bild
När sov du senast på golvet? har aldrig gjort det, borde jag?
Gillar du din boendesituation? ja då =)
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? jag är lite konstig för om jag sover för lite så gör det inte en stor skillnad, men om jag sover för mycket bli jag grinig?  men typ 10 timmar.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Ibland
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? nej aldrig,, jag är ordentlig :)
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 14 år
Tror du på liv på andra planeter? neej
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? kämpa igenom, du ska se att de bli bättre!
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? nej,
Tycker du om att krama folk? det bror ju på vem det är!
Äger du en digitalkamera? inte en egen, men familjen har en :)
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ingen,
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? JA!
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej, snarare dåligt samvete för att jag inte får dåligt samvete...
Är du mörkrädd? nej
Tre saker du alltid har med dig? Mobil, Nycklar Bussremsa


Det var några tester det, men nu ska jag gå coh äta, ses <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0