Om man har tråkigt

McDonalds, Stockholm

En sen lördagsnatt. Två lulliga tjejer (~18-22) beställer mat i kassan och kassören uppger summan. En av tjejerna vänder sig till killen (~25) bakom dem i kön.
Tjej 1: Betalar du eller?
Killen: Nja, alltså, jag är inte riktigt sån.
Tjej 1: Nähä, och vem fan är du då?


Liseberg, Göteborg

Två tjejer ~15 står i kön till Balder.
Tjej 1: Asså jag kan inte ens vara hemma längre, så fort jag går innanför dörren så kommer mamma och lassar massa disk på mig.
Tjej 2: Oj då, stackars dig.
Tjej 1: Äh, jag bara ställer in allt smutsigt i skåpen igen. Hon tror det är nåt fel på diskmaskinen och håller på och kollar och kollar och tar upp massa tid. Det är väldigt underhållande faktist. Bättre än TV.


Biografen Filmstaden, Malmö

En man ~25 kommer fram till kassan.
Mannen: Är de varma chipsen gjorda av potatis?
Kassörskan (Kvinna ~50): Nej, majs.
Mannen: Fan vad synd. Jag är allergisk mot majs.
Kassörskan: Vill du ha popcorn istället?

Två fjortistjejer sitter på bussen och diskuterar en kille.
Tjej 1: Asså, typ igår kväll när jag pratade med Jesper på MSN så skrev han värsta weird!
Tjej 2: Asså, typ som på bilddagboken då eller?
Tjej 1: Ah! Han skriver som värsta läraren! Han skrev med stor bokstav i början på varje ord! Typ: Hej Jessika. Asså! Han skrev hej med stort H och Jessika med stort J! Så jäkla störande, kändes som om det var ett jävla prov.


Sergelbiografen, Stockholm

Innan 3D-visningen av My Bloody Valentine sitter några tjejer ~15 och provar 3D-glasögonen de fått inför filmen.
Tjej (tittar hänfört runt omkring sig och slutligen på kompisen bredvid):
"Alltså... fyfan vad coolt. Jag ser allt i 3D. Jag ser dig i 3D!" 

Två tjejer ∼14 sitter och pratar högt om kor.

Tjej 1: Jag såg en jätteful killko igår!
Tjej 2: Alltså jo jo... Kor är bara tjejer.
Tjej 1: Men vafan!?
Tjej 2: Visste du inte? Seriöst?
Tjej 1: Men vad tror du om mig? Tror du att jag sitter och fucking forskar om kor eller?
Tjej 2 (förvånat): Har inte ni fått prov om sånt!? Orättvist...
Tjej 1 (ser ut som ett frågetecken): Men kolla... Om kor bara är tjejer... Hur får de då barn?
Tjej 2: Men killarna är ju tjurar! Idiot.
Tjej 1: Men blir inte barnen typ hälften kor och hälften tjurar då?
Det blir tyst i ca. 3 minuter och sedan fortsätter de prata om något annat.

Två tämligen berusade män ~50 sitter och diskuterar dagens ungdom.
Man 1: Alltså barn nuförtiden bara sitter och spelar datorspel! De är så otroligt lata och jobbiga. Idioter är vad de är!
Man 2 (instämmande): Mmm...
Man 1 (väldigt högt och surt): De kanske skulle prova att knulla på riktigt någon gång, istället för att göra allt digitalt!


Passagerarna stiger på bussen på busscentralen. En riktigt risig A-lagare går mumlandes och sätter sig på en av platserna längst bak. Plötsligt börjar han tala högt på perfekt brittisk engelska.

A-lagaren:
"This is the afternoon express to Gribbylund. Flying time is eight minutes. Please fasten your seatbelts... Here we go!"
Medpassagerarna tittar förvånat omkring sig.

I spårvagnen som är fylld med folk sitter en tjej ~20. Bredvid henne sätter sig ett fyllo ~50 och börjar prata med henne. Tjejen ser besvärad ut.
Fyllot: Lyssna och titta nu!
Fyllot (skriker): Då var det biljettkontroll, om alla plockar upp sina kort så går det mycket fortare!!
En del folk börjar tränga sig mot dörrarna och ser smått panikslagna ut. Tjejen och fyllot skrattar högt.

Två A-lagare sitter utanför på en bänk och konverserar med varsin trisslott i handen.
Alkis 1: JAG HAR VUNNIT!
Alkis 2 rycker åt sig lotten och studerar den noggrant.
Alkis 2: Ja tamefan, du har vunnit!!
Alkis 1 börjar vingla in mot affären.
Alkis 1 (överlyckligt): JAG HAR VUNNIT!
Han kommer in i butiken och plockar ut sina 25 kr..


tjuvlyssnat.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0