Positivt, hmm...

Idag så började vi 8:15, gäääsp! låg och drog mig i sängen en halvtimme, så sen fick jag lite brådis... :S sen var väll skolan som vanligt. Det är nu en period för mig när skolan bara är så tråååååååååkig!! JAg brukar tycka, fine, skolan är helt okej, man måste gå till skolan, skolplikt, men nu är det bara tråk, tråk, tråk! så jag har gjort en liten lista på positiva saker för varge skoldag:

Måndag:
Finns inget, försök
själv komma på något
positivt på en måndag!

Tisdag:
Desperate Housewifes,
Ugly Betty, och House!

Onsdag:
Slutar tidigt, och första
lektionen är på engelbrekt,
fritt att prata alltså! Några av
samtalsämnerna är
Desperate Housewifes
och Ugly Betty...

Torsdag:
Vi har sovmorgon till
klockan 9:30, vi har bild!

Fredag:
Vi slutar tidigt,
Helg!

Idag var det verkligen riktigt ruskväder! Hur ska väderkillen där uppe ha det egentligen? VA!?! Igår var det hur bra väder som heldst, klarblå himmel, minusgrader, ren klar luft, och vipps, idag regnar och blåser det, och 6 grader.... !! Eftersom att man då, när det är sånthär väder (eller är det bara jag?) bara vill sitta innte och mysa, kolla på nåt bra på tv, och dricka något varmt, så ger jag er här ett recept på chai latte:  (tacka mig)

En kopp:


-Sjud 2 dl vatten, en bit ingefära, 1 kanelstång, 4 kardemummakärnor och 5 nejlikor i en kastrull med lock i ca 5 minuter.
-Lägg i 1 tepåse (eller 1-2 tsk) svart te (typ lipton yellow) och låt det dra ca 5 minuter.
-Värm 1 dl mjölk försiktigt i en kastrull tills det börjar ryka och vispa till ett mjukt skum.
-Sila teet så att du får bort alla kärnor, kanelstänger och allt vad det är :)
-Häll ner i ett glas. Smaksätt med socker, häll på mjölken och lägg i skummet med en sked.
-Då var det klart, tillsätt socker om du vill :)

Ett tips från mig (a): Varför inte göra en kopp att dricka till Desperate Housewifes ikväll?


Men nu ska jag  städa lite här i mitt rum, hej svej så läge!




Tillägg 23/11 Det var någon som kommenterade att man kan andvända chai te, ha ha ja självklart, men jag tycker att det är mycket mysigare att lägga i alla kryddor själv! Men om man vill göra det enklare så kan man ju förståss andvända chai te och bara lägga till mjölk! men då hade jag ju inte behövt skriva något recept ellerhur? =)


Kommentarer
Postat av: Alice den fina

heeej elin den knasiga ! XD

för din och andras info så har man faktiskt......

(trumvirvel) CHAI TEE till chai latte ! :D

fin blogg :) <3

2008-11-23 @ 00:00:03
Postat av: Elin

Japp, jag vet det, men jag tycker att det är mycket mysigare att lägga i alla kryddor själv! Men om man vill göra det enklare så kan man juj förståss andvända chai te och bara lägga till mjölk!

2008-11-23 @ 20:44:17
URL: http://littleheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0