Förra helgen

jag hittade en text som jag skrev förra måndan, efter att jag å min bästis varit på landet, jag klistrar in den här, (jag beundrar er om ni orkar läsa hela) :

Fan va vi hade de bäst i helgen! De börja ju me att vi kom dit, till landet, Hullsta. De va svinkallt och vi gich direkt in i gäststugen där vi skulle sova, de va askallt där inne så vi satte på alla elementen på typ högsta värmen så att man inte kunde andas :P Sen gick vi in i "stora huset" och tittade på talang och åt middag (spagetti och köttfärssås för dom som undrar ha ha) Sen gick vi å la oss å då skulle vi skuta ihop våra sängar å de tog typ en timme ha ha ;) sen låg vi å prata i typ fyra timmar haha XD På morgonen så snöade det, å vi sprang över till stora huset för att äta frukost, när vi kom ut igenn så va de typ snö på marken :S Vi gick in och tog på oss ytterkläder eftersom att vi skulle flytta granris :)  (vi hade en jättegran på tomten förut, men vi fällde den, och vi skulle ta bort grenarna som låg kvar. ) eftersom att man fick 100 spänn för att flytta dom i en timme $, men vi orkade bara i en kvart, för de va iskallt och de va jobbigt :) så vi gick in och gjorde en egen dans istället :) Du skulle lära mej en såndär konstig piruett, kick boll change och sen lyfte man på ena benet, lyfte upp de andra mot baken :), och satte armarna framför sig, och snurrade, å jag klara ju aldrig dehär, men sen så  börja jag få kläm på dt, å då skulle du filma för att visa hur de såg ut. Då ville ju jag såklart göra de extra bra, så jag tog asmycke fart, och jag ramla rakt in i elemente, och vi börja ju asgarva XD ( måste försöka lägga in videon på pea ) vi va inne hela dan och gjorde dendär dansen till typ hollaback girl :) mamma typ ringde oss när vi skulle äta (ingen ville gå ut i de hemska vädret) å sen gick vi å la oss. På sönda morgon så vakna jag typ klockan nio, och jag skulle gå och göra frukost åt oss eftersom att du sov, å när jag öppna dörren så såg jag att dt var strålande som och att all snö va borta! Då vakna du, å ja ba: "Mickan, tror du mej om jag säger att dt är strålande sol och att all snö e borta?" jag brukar ju skämta om konstiga saker å så, så du ba: "haha, de e klart att jag inte gör!" ja ba: kom å titta då!" å vi blev asglada! sen åt vi frukost jättefort, för att vi ville hinna hoppa stutsmatta mycket innan vi åkte hem. Vi skulle typ först klippa den lilla gräsplatten som stutsmattan skulle stå på, jag blev askaxig när jag fick igång gräsklipparen alldeles själ ha ha ;P Sen så satte vi upp den, vi fatta typ först inte hur man gjorde, och då skulle ju självklart mamma rycka in, men hon fatta inte heller, sen kom pappa å andreas, pappa sa att mamma gjorde fel och mamma sa att andreas gjorde fel, som sa att pappa gjorde fel, å då fick vi plötsligt inte va me, vi ba stog å kollade på deras patetiska försök, sen sa vi ba: " fåe vi pröva?" dom bah: "Mhm, men de e svårt." Vi tog aslång tod på oss men tillslut så klara vi dt, med mammas hjälp :) å sen hoppa vi asmkt! vi tog typ tusen kort på stutsmattan :) ba: "ett två tre, posa " ha ha. sen åt vi typ lunch, lax me färsk spenat, och ost ovanpå, och jag tkte så synd om dig, du som hatar ost! du satt  där och log å härda ut och sa att de va jättegott din stackare :) efter maten så hoppade vi igen, vilket va ett stort misstag eftersom att vi började må illa :S jag la mig typ i sängen och du läste nån tidning... jag somnade... :9 den vakna jag typ av att mamma ba: "den va stor och glufsade i sig honung" ja ba: vafan snackar hon om? "mamma, va pratar ni om?" ha ha, gissa själva va hon prata om ? sen packa vi typ fördigt, ( oj, jag kom på  nu att stutsmattan kmr ha jättemkt fågenbajs på sig, för vi glömde att ta över presseningen :S ) och sen åkte vi hem. På vägen så stanna vi och skulle äta lunch. Vi bah: "Var ska vi äta?" mamma: "På Max" vi bah gjorde miner (blä), sen kom vi på att de satt typ ungdomar å så därinne, å vi hade typ mjukiskläder på oss (bara jag, men ändå) när vi skulle gå in så tog jag min handvästa för att inte va så himla mjukisklädd eller va man ska säga. När vi stod i kö så typ småtjafsa vi vem som hade högst status ha ha Elin: "Men du har ju normala kläder, så du har ju högre status, jag har fan mjukiskläder" Mickan: "Men du har ju handväska!" Elin: "Men ååh, du e ju sötare än mig, så de e ju klart du." Mickan: "Men du har ju fixat hår!" Elin: "Men vi e nog ganska lika, eftersom att jag har handväska, du har snygga kläder, då e vi ju lika!" Mickan: "Men du har ju fixat hår! Då har ju du högre status än mig!" Elin: "Men du e sötare än mig, så då e vi ju visst lika!" and so on... när vi åkte igen (hemåt) så kollade vi på alla tusen videos och asgarva, och lyssnade på musik på  din mobil. och jag gjorde en lista till mamma och pappa:Argument för att få en ny mobil: 1. jag kan inte ha musik på min mobil. 2. jag kan inte filma på min mobil. 3. jag kan inte lägga in bilder från min mobil till datan. pappa: "Jag trodde att det var en mobil vi pratade om? en mobil ska gå att ringa med" 4. (sa jag me högre röst) min mobil kopplar inte upp mina samtal ibland, även om det finns typ 40 kr kvar. mamma:"jaja, vi tar dedär när vi kommer hem." Vi lyssnade på ännu mer musik, å sen när vi kom till typ fältan så filma vi alla som gick förbi, och så vinkade vi till dom. jag hade askul me att pausa :) eftersom att dt såg ut som att människorna försvann XD sen kom vi hem å då vänta din mamma där och snodde dig från mig :( ha ha skoja. men ja, sen så tog vi nåra kort på våra fötter, å sen åkte du hem :) <3 Denhär texten är nu megalång och då kanske du fattar att

jag älskar dig och jag kommer alldrig någonsin att sluta va din bästa vän. <3

Micaela Elin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0