Onsdag

Hejsanhejsan! Mår alla bra idag, jag hoppas det! (a) Idag började vi som sagt med slöjd och jaa, man kan väll säga på ett snällt sätt att... JAG HATAR DET! Jag hatar att behöva gå upp klockan sju, morgonmänniska som jag då är.. *host* och stressa i mig frukosten, slänga på mig några kläder, borsta tänderna i all hast, sen springa till bussen, gå av vid nästa station, kuta hem igen, slänga i mina luciagrejer, kuta till bussen, åka till engelbrekt, och komma för sent. Igen. I love it!

Efter lunchen så hade vi luciatåg för Oskars församling he he, jag hade alldrig haft det.. Det var ungefär ett gäng pensionerer som satt och torkade lite tårar då och då ha ha! Nej, men det var faktiskt riktigt kul, det blev ju lite som ett genrep också, så vi vet hur  vi ska göra på fredag, eftersom att lucia är på lördag så måste vi göra på fredan, skoldag ni vet. Jag och nån mer (som jag nu har glömt vem det var :S) funderade lite på vad sjuttin Fjät och Stuva är för något?!? Nån som vet? Det visste inte jag ialf, men sen kollade jag upp det och jag kom fram till att fjät är ett gammalt ord för steg. Och stuva är ett annat ord för stuga, då vet ni vad ni sjunger nästa gång! Jag hade aldrig tänkt på det förut?




Men nu ska jag kolla på julkalendern! Hehe, ja jag förjer den, men jag stör mig på att dom inte har snö och så... det blir ju liksom ingen julstämning!

Hejsvej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0